Upominki reklamowe w marketingu organizacji pozarządowych

Posted on

Upominki reklamowe

Upominki reklamowe

Współcześnie trudno nam wyobrazić sobie przedsiębiorstwo, które nie reklamuje się i nie promuje, a mimo to odnosi rynkowy sukces i rozwija się. Jest to w praktyce niemożliwe, bo reklama jest, zgodnie z przysłowiem, „dźwignią handlu”, ale także ogólnie, biznesu. Stąd też wszystkie firmy muszą się reklamować, każda na miarę swoich potrzeb i możliwości. Dotyczy to jednak nie tylko firm prywatnych. W podobnej sytuacji są np. organizacje pozarządowe. Walcząc o rozwiązanie konkretnego problemu – np. kwestii zanieczyszczenia środowiska czy ubóstwa na świecie, organizacje te muszą pozyskiwać darczyńców, aby móc działać. Co mogą w tym celu robić? Popularne stało się ostatnio dystrybuowanie różnego rodzaju gadżetów, wręczanych ludziom jako prezentów.

Jak konkretnie może to wyglądać? Otóż upominki reklamowe mogą to być np. kubki, talerzyki, długopisy, budziki, notesy, elementy odzieży, ewentualnie też mniej praktyczne przedmioty, które za to sprawiają radość, jak maskotki, zabawki czy balony. Aby warunek „reklamy” był tu spełniony, muszą owe przedmioty być opatrzone nadrukami danej organizacji pozarządowej, a także, najlepiej, krótkim hasłem reklamowym, promującym zagadnienie, którym się ona zajmuje.

Wspomniane upominki reklamowe mogą trafiać do ludzi poprzez różnego rodzaju akcje, w ramach których, jak wspomniano, ludzie otrzymują te gadżety w prezencie. Jakie to akcje? Np. akcja rozdawania takich gadżetów w ruchliwych miejscach w większych miastach. Jest to metoda o tyleż popularna, co bardzo prosta, a przez to także skuteczna. Nakład sił i środków jest niewielki w porównaniu z oczekiwanymi korzyściami.

A korzyściami są oczywiście zainteresowania daną organizacją pozarządową ze strony ludzi. Im więcej osób się daną organizacją zainteresuje, tym lepiej. Jest bowiem szansa, że część z tych osób wpłaci jakieś pieniądze na konto organizacji, by ją wesprzeć, ewentualnie też podejmie inne działania zmierzające do wsparcia organizacji inaczej, niż tylko finansowo. Np. dana organizacja pozarządowa może pozyskać w ten sposób wielu wolontariuszy. Upominki reklamowe spełnią swoją rolę, jeśli to się uda.

Tags: , ,